Journey.bg - Българският туристически портал

п.к. 4825 тел.код 03040

До Триград и назад

Село Триград

В един слънчев ден (или беше дъждовен – не си спомням) с председателя на УСЕТ - Златин решихме да организираме екскурзия някъде из България. Бяхме си говорили за красотите на Родопите и понеже и двамата бяхме писали презентации за този регион в университета, решихме, че Триград ще е в основата на нашето пътуване.

В крайна сметка заложихме на импровизацията и решихме, че на сутринта като се съберем на гарата, ще уточним точният маршрут. И така с малкото събрана информация от интернет, групата (Антон, Златин, Андрей, Лили, Краси и Радост) се събра на Централна автогара. Оттам потеглихме с влак за Пловдив, а оттам с автобус за Девин. Времето минаваше изключително бързо тъй като се любувахме на красивите гледки които ни предлагаха източните родопи. От Девин взехме бусче и след 45 мин. и много завои бяхме вече в Триград. Първоначално искахме да се настаним в хижата, която се намира между Триградското ждрело и Триград, но липсата на топла вода ни принуди да търсим друго място в града. Там още първата къща в която влязохме ни хареса изключително много, най-вече заради изключително любезните домакини – сем. Хаджийски. След като се настанихме и направихме малка вечерна обиколка на града, се прибрахме за да вечеряме в квартира „Радост” с прочутия родопски пататник, приготвен от домакинката ни.

Вторият ден от нашето пътешествие беше същинската част от екскурзията. Планът бе първо да посетим Триградското ждрело и пещера Дяволското гърло, които се намират на 15 мин. пеша от селото и после да направим преход пеша до село Ягодина и Ягодинската пещера. Както винаги планът се промени, тъй като се оказа, че токът току що е изгаснал и не можем да влезем в Дяволското гърло. След няколко снимки на ждрелото решихме да се срещнем с нашите екскурзоводи (децата на семейство Хаджийски) и да вървим направо към Ягодинската пещера. До селото ходихме близо 2 часа, като благодарение на нашите екскурзоводи успяхме да минем през възможно най-преките пътеки. До самата пещера пътят ни отне още час, през красива екопътека. И така успяхме да стигнем навреме за групата в 15 часа (в пещерата се влиза на всеки кръгъл час). Ягодинската пещера се оказа изключително дълга (обходихме я за 53 мин.) и същевременно невероятно красива и разнообразна. Особено вълнуващ бе момента когато екскурзовода реши да се пошегува с нас и изключи осветлението за малко... От пещерата взехме автобус обратно за Триград, тъй като все още се надявахме Дяволското гърло да е отворена (пещерата работи до 4 часа). Токът бе дошъл, но уви - пещерата бе затворена. С тъга продължихме към Триград, където не щеш ли – срещнахме управителя на пещерата, който охотно се съгласи да отвори пещерата за нас и дори да ни върне обратно с неговия джип. И така успяхме да посетим и Дяволското гърло, която е значително по-къса от Ягодинската пещера, но пък грохота на подземният водопад и огромното пространство вътре те карат да се преклониш пред природните сили. Вечерта приключи с родопска боб чорба и ... Шампионска лига...

На другият ден нямахме избор освен да хванем автобуса в 7 часа, за да можем да хванем после и този от Девин за Пловдив. Това ни остави много свободно време в Пловдив, което запълнихме с дълга разходка из центъра и старият град. След няколко игри на белот във влака Пловдив – София, нашето приключение приключи и вече бяхме в добрата стара столица, заредени с енергия и оптимизъм.

Вече нямаме търпение да поемем към следващото приключение, защото в България има много такива места – с невероятно красива природа и прекрасни хора, каквито срещнахме в Триград.

Антон Дойков <anton_doykov@mail.bg>
Горе: Златин, Лили, Краси. Отдолу: Радост, Антон, Андрей Хижата преди Триград Къща за гости Радост
Римски мост до Ягодинската пещера
Бусчето по маршрута Девин - Триград Снимки от парка в Пловдив

форум на пътешественика
1 мнение

Изпрати на приятел Изпрати на приятел

Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | България В планината - До Триград и назад - Триград, Смолянска област, информация, история, култура, забележителности в Триград, балнеология, екопътеки, маршрути, спорт в Триград, снимки от Триград, туризъм в Смолянска област, настаняване в хотели в Триград, Смолянска област; частни квартири в Смолянска област.
© 2000-2020 Journey.bg. Всички права запазени.