Знаете ли че:
През 1801 г. е произведен първия автобус от Ричард Тревитик в Англия, представляващ машина с парен двигател.
През 1894 г. е произведен първия автобус с двигател с вътрешно горене от завода Бенц.
Основата на шосейна мрежа в България е положена с прокарването на трасетата на коларските пътища по времето на римляните. През първата половина на ХХ век пътищата са в лошо състояние, поради бавната автомобилизация на страната. Те са с нетрайна настилка, с малка ширина и големи наклони.
Първият автомобил в България е внесен през 1902 г.
През 1924 г. се появява първия български автобус, произведен от коларя Рачо Джамов в Ботевград, като използва шаси фиат, върху което надстроява каросерия.
През 1939 г., автопаркът на страната включва 2 503 леки, 2 415 товарни автомобила и 780 автобуса.
През 1941 г. е открита първата автобусна линия в България.
През последните години автомобилния транспорт запазва лидерството си при превоза на пътници.Развитието му е свързано с редица негови качества: бързина, маневреност, относително ниска себестойност на превозите.
Автотранспортът е допълващ за превозите на ж.п., въздушния и водния транспорт.