Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Вие четете новините за Видин.
Ако искате да видите всички новини за България натиснете ТУК.
Населено място: 

Дунав мост 2 - Връзка с никъде

Дата: 13.06.2013
Дунав мост 2 - Връзка с никъде
Дунав мост 2 рискува да си остане една красива визитна картичка, която ще използва доста по-рядко от моста край Русе и ферибота на Оряхово

"Инфраструктурата определено е една от основните причини, която спира инвеститорите. С какво би се сблъскал един чужденец, ако поиска просто да дойде до видинско и да огледа обстановката? Първо, пристигане на летището в София. После кола под наем, защото за автобус или влак, в България е по-добре да не мислиш. След това, шофиране по тесен и неудобен път. И така поне два дни са изгубени само за пътуване. Без да броим бюрократичните пречки, ако някой реши да инвестира в региона. Само да дадем за пример териториалната дирекция за Северозападна България е НАП – Велико Търново, след като през 2010 г. беше закрита тази в Монтана. Макар че всички в трите области недоволстват, решение на проблема и досега няма.
Плановете на областната управа са превръщането на Видин в логистичен център през следващите няколко години и дори възстановяване на летището като транспортно. То е открито през 1973 г., но от години не работи. "След пускането на Дунав мост 2" сме планирали мултимодален център, в който най-евтино ще могат да пристигат товарите за Централна Европа. Във Видин това ще е много по-изгодно, отколкото в Италия или Гърция" - признава инж. Цветан Асенов, който допреди няколко дни беше областен управител на Видин.

В града фирмите не са чак такива оптимисти, а на някои, строителството на новия мост дори е попречило. Миналата година мебелната фирма Елит Ю – Юлиян Мишев осъди общината за 464 хил.лв. обезщетение, тъй като строежът на новия път към моста е затворил достъпа до фабриката и магазина й. Сега до фабриката се стига след дълго лутане по разбити шосета, минаващи почти през ромския кв. Нов път. Собственикът Юлиян Мишев е принуден да работи сам в цеха си, а служителите му са на повикване, когато има поръчки. От началото на годината през фирмения му магазин са минали едва 10 - 15 души, преброява Мишев, а бизнесът е замрял. Дали е заради строежа, дали заради всеобщата криза – трудно му е да прецени. Факт е, че в най-добрите години – 2006 - 2008 г., е имал 35 работници, работил е и столът до цеховете, а месечният оборот е надхвърлял 80 - 100 хил.лв. "Сега не можем да направим толкова и за няколко години" - споделя Мишев. Изрежда много причини, които може би са виновни за тежкото положение на фирмите от неговия бранш – безпаричие, спряното строителство, донякъде и конкуренцията, която все повече намалява – Мишев цитира данни на мебелната камара, откъдето казват, че в последните години няма фирма, която да не е намалила персонала си и оборотът й да не е паднал поне наполовина спрямо времената преди кризата. Без да броим затворените производства.

Надеждите му са Дунав мост 2 да раздвижи града и района, макар че все по-често се чуват мнения от транспортни фирми, които нямат намерение да ползват новия мост, заради лошите пътища към него. До Румъния не успяхме да стигнем, но по всеобщо мнение пътищата там не са кой знае колко добри в сравнение с българските. Път има, разказаха ни хора, които наскоро са пътували, но хубавата му част е подстъпът, изграден заедно с моста. След него шосетата са си в обичайното балканско състояние, точно като в България.

Има и нещо друго – мостът е с жп линия, но дори тя да е удобна за близките части на Сърбия, проблем остава липсата на граничен жп пункт от Западната страна – най-близкият е на Калотина.

Първоначално жп линията от София към Видин беше замислена като линия за скорост от 160 км в час, а цената й се изчисляваше в милиарди. Така сега се обмисля проектирането й като товарна линия или това означава максимална скорост от 110 километра в час. Все още проектиране липсва, а от транспортното министерство преди време коментираха, че реално през следващия програмен период всичките усилия и средства в посока Видин могат да стигнат най-много до Мездра.

Одобрен е проектът за нов околовръстен път на Враца, който е част от Е79. Реконструкцията му трябва да приключи до края на следващата година и ще струва 28.56 млн.лв. След приключването му преминаването край Враца ще става извън града и ще спести доста време и нерви на шофьорите.

Проекти има и надежди има, макар че преди години те вероятно са били по-големи. Докато транспортните връзки станат реалност, Дунав мост 2 рискува да си остане една красива визитна картичка, която ще използва доста по-рядко от моста край Русе и ферибота на Оряхово. За дългосрочно планиране районът винаги ще бъде мястото на две граници и една голяма река, който така и не използва дори половината от потенциала си.

Видяна общо: 732 рейтинг: 0.31





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.