Като труден, но успешен определя мениджърският екип на Албена АД отминалия туристически сезон. Това съобщи директорът за връзки с инвеститорите в компанията Йовка Страшилова. Печалбата за деветмесечието е 23.346 млн. лв. след данъчно облагане. За същия период на миналата година тя е била 21.973 млн. лв. Спадът на нощувките от германския и английския пазар е компенсиран с по-високите цени на обновената база. Двойно са се увеличили румънските летовници в сравнение с миналото лято. Има ръст на българския и руския пазар. Повече са и туристите от Франция.
Около 30 млн. лв. ще инвестира Албена АД преди следващия туристически сезон. Средствата ще бъдат вложени за завършване на 5-звездния хотелски комплекс "Фламинго", както и за реновиране на хотелите Компас, Звезда и Панорама. Изцяло ще бъдат обновени и стаите в Гергана. Предвижда се и разширение на ресторантите "Бисер" в Приморско и Калиакра в Албена. Част от планираната инвестиция ще е за подобряване на инфраструктурата. Все още не е сключена сделка за продажбата на комплекс Бялата лагуна, каза още Страшилова. Тя уточни, че се водят преговори с потенциални купувачи.
Един от големите туроператори - Томас Кук, също отчита ръст въпреки отлива на туристи от Германия и Великобритания.
С 2 % са се увеличили туристите, посетили страната по линия на туроператора. Успешно лято отчита и ТУИ България. "Броят на туристите нарасна с около 6%, а оборотът - с около 5%", заяви изпълнителният директор на дружеството Валентин Йосифов. Според него при различните туроператори картината с туристическия пазар е различна. При ТУИ България противно на тенденцията Германия отбеляза плюс от около 10% въпреки не особено добрия старт на записванията. Скандинавският пазар е тръгнал с огромен плюс при записванията, но е завършил с едва около 5% плюс.
По-слабо от миналата година е представен британският пазар, но това е тенденция, която не е типична само за България, а за всички организирани пътувания от Великобритания, смята Йосифов. Белгийският пазар изненадващо отбелязва много добър ръст. "Звездата" за лято 2007 е холандският пазар, където ТУИ отчита над 30% плюс. Австрия и Швейцария след добрите години около 2002-2004 продължават тенденцията на свиване на пазара.
За първа година, и то в пъти, е увеличен броят на туристите от Франция. Очакванията са тази тенденция на френския пазар да продължи и през следващата година.
в-к Дневник