"Пазарджик се нуждае от нова транспортна схема, защото настоящата вече не обслужва потребностите на гражданите – няма достатъчно ранни и късни автобуси, а транспортните линии не обслужват новите производствени и бизнес райони." Това заяви новият кмет на Пазарджик Тодор Попов.
Амортизираните автобуси от градския транспорт също са част от транспортния проблем в Пазарджик, но той може да бъде решен само ако се реши въпросът с превозвача, защото сегашният явно нито има волята, нито желанието да стори това въпреки решението на общинския съвет", посочи Попов.
През 2004 г. с встъпването си в длъжност предишният кмет Иван Евстатиев сключи 8-годишен договор за обществен превоз с фирма Трансавто, собственост на депутата от ДПС Фидел Беев. Той спечели конкурс с оферта от 10 ст. за градския превоз. За сметка на това цените в междуградския транспорт скочиха неколкократно. Със свое решение от началото на годината общинският съвет на Пазарджик задължи тогавашният кмет Иван Евстатиев в срок до март т.г. да постигне договореност за обновяване на автобусния парк, който е от изключително стари Чавдари и Икаруси, както и да бъде уточнена методиката на ценообразуване специално за превоза до селата и тя да бъде съобразена с офертата, където е заложена цена от 0.03 лв. за пътникокилометър. Тази офертна цена обаче не се спазва. По същото време през март започна процес на подялбата на имуществото между двамата братя Красимир и Фидел Бееви, сестра им Бонка Беева и техния баща Димитър Беев. И до този момент няма никакви постигнати договорки в изпълнение на решението на съветниците.
Новият кмет на Пазарджик е категоричен, че след като бъде изработена нова транспортна схема, това ще е основание да има нов конкурс за превозвач. Според него в центъра на града трябва да има нова организация на движението – да бъде въведено еднопосочно движение и едното платно на улиците с такова движение да бъде използвано за паркиране на автомобили. Новата транспортна схема трябва да осигури обществен превоз и до новите икономически и промишлени райони в покрайнините на града. Трябва да има също ранен и късен автобус по междуградските линии. В момента до селата в общината най-късните автобуси са около 18.30 часа. Според Тодор Попов транспортната схема трябва да бъде готова в първите месеци на 2008 г., за да бъде внесена за обсъждане в общинския съвет.
в-к Дневник