Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Вие четете новините за България.
Ако искате да видите всички новини натиснете ТУК.
Населено място: 

България остана без товарна авиация

Дата: 25.06.2007

Лицензите на петте български карго авиокомпании ще бъдат отнети, тъй като не отговарят на изискванията на Европейския съюз за авиационна безопасност. Това са Вега еърлайнс, Ер София, Хели еър, Скорпиън еър и Брайт авиейшън.

По този начин 675 висококвалифицирани български авиоспециалисти може да останат без работа, съобщиха от консорциума на българските карго авиопревозвачи.

Очаква се Главна дирекция Гражданска въздухоплавателна администрация (ГВА) да издаде забрана общо 24 самолета Ан-12 да извършват полети под български флаг, припомниха от транспортното министерство.

Според представители на петте авиокомпании обаче при последната проверка, извършена на 28 май, са констатирани съвсем малки нередности. Досега петте авиокомпании са инвестирали над 3 млн. евро в пребоядисване на самолетите си, преоборудване на кабините им и поставяне на инерционни колани на пилотските седалки. Въпреки това обаче проверката на експерти от ЕС е констатирала, че тези машини са негодни да извършват полети в страни­членки на общността.

Още в края на миналата седмица министърът на транспорта Петър Мутафчиев и директорът на ГВА Захари Алексиев са съобщили на собствениците на компаниите, че ще им бъдат отнети лицензите.

Авиокомпания Вега Еърлайнс вече пребоядиса един от самолетите Ан-12. Авиопревозвачи от Русия, Молдова и Украйна вероятно ще поемат договорите, които губят петте приземени български фирми. В края на февруари Ер София, Хели ер, Брайт Авиейшън, Скорпиън ер и Вега Еърлайнс получиха забрана да летят в ЕС, Исландия, Норвегия и Швейцария, издадена от дирекция Гражданска въздухоплавателна администрация.

Ръководството на Ер София вече е предприело мерки за пререгистрацията на авиокомпанията в Сърбия. Един от самолетите на превозвача вече е регистриран в Белград.

От Вета еърлайнс пък оглеждат пазара на самолети, като целта е авиокомпанията да се сдобие с машини Еърбъс А-300 или пък Боинг 737 Комерсиал.

Възможностите за петте авиокомпании е да се пререгистрират в Сърбия, Македония, Молдова или в друга страна, която не е член на Европейския съюз. Проблем обаче ще е не само това, но и подновяването на разрешителните на пилотите, които трябва да притежават бревети, издадени от съответната сттрана, коментира председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Станислав Станулов.

Според него транспортното министерство е виновно България да остане на практика без карго авиация, тъй като е пропуснало срока да поиска гратисен период за нашите компании от бранша. По този начин страната ни се лишава от приходи около 150 милиона евро, като съществува реална опасност карго пазарът у нас да бъде зает от чужди авиопревозвачи, каза още Станулов.

От Асоциацията на българските авиокомпании са изчислили, че около четири пъти ще се оскъпи един товарен превоз, ако Ан-12 се замени с Боинг 757.

Видяна общо: 421 рейтинг: 0.10





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.