Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

"Хемус ер" разширява дейността си

Дата: 04.04.2005

"Хемус ер" става публична компания и акциите й ще се търгуват на фондовите борси. Това обяви изпълнителният директор на компанията Димитър Павлов. Част от акциите ще бъдат предоставени за закупуване от служителите. Още не е решено какъв процент от капитала ще се търгуват на фондовата борса и каква част от него ще бъде предложена на служителите. Това ще прецени прецени собственикът на авиокомпанията - "Балкан Хемус груп", обясни Павлов. В момента се извършва одит на авикомпанията от британската фирма "Гранд Тортън". След като той приключи, ще ускорим процедурата по превръщането на "Хемус ер" в публично дружество. обясни Димитър Павлов.

От 2003 г. насам капиталът на "Хемус ер" беше увеличен от 1 млн. на над 25 млн. лева. Превозвачът е приключил 2004 г. на печалба. Не мога да я обявя, защото все още не е завършил международния одит, добави шефът на авиокомпанията.

Той обясни, че пррез тази година "Хемус ер" ще замени руските си Ту-154 с три "Боинг" 737. Първата машина, взета на лизинг от компанията "Дебис" пристига у нас в средата на май, втората - през юни. До края на годината под знака на "Хемус ер" ще летят три боинга, като две от машините ще са на финансов, а една - на оперативен лизинг. За тях "Хемус ер" подготвя 12 екипажа. В обучението на всеки пилот ще бъдат инвестирани поне по 20 000 долара.
Така с трите боинга, западните самолети на "Хемус ер" стават осем. Авиокомпанията вече въведе в експлоатация на мястото на  Ту-134 три икономични и по-големи английски машини Вае-146. След закупуването на "Виаджо ер" пък машините Як-40 се заменят с по-големите и нискоразходни френски ATR-42, обясни Димитър Павлов. До 2007 г. в "Хемус ер" ще летят най-малко четири боинга, а общият брой на западните самолети ще бъде между 10 и 15, прогнозира Димитър Павлов.

През миналата година собственикът на "Хемус ер" придоби авиокомпания "Виаджо ер" с намерението да извършва совалкови превози на Балканите. Идеята е да поеме трафика на пътници от Албания, Румъния и Сърбия. По данни на "Хемус ер" около 40% от трафика е трансферен и затова авиокомпанията инвестира в този тип превози.

Засега "Хемус ер" не предвижда да увеличи цените на билетите, както и да въвежда такси за обслужване на пътници заради поскъпването на керосина. Такива такси вече въведоха трите чужди авиопревозвачи с най-голям дял на нашия пазар- "Бритиш еъруейз", "Луфтханза" и "Ал Италия".

"Хемус ер" ще открие и нови международни линии през 2005 г. От май полетите до Кьолн ще станат три седмично, а отлятото ще предстои да бъдат открити редовни линии до Лайпциг и Щутгарт. Предвижда се още до края на т.г да започнат редовни полети до Белград, Сараево и Техеран, обясниха още от авиокомпанията.

Пазарният дял на българските авиокомпании при редовните линии се е  увеличил до 30% през 2004 г., сочат данните на Асоциацията на българските авиокомпании. Държавната "България ер", "Хемус ер" и "Виаджо ер" са превозили с 18% повече пътници от летище София. Лидерството държи държавната компания, следвана от "Хемус ер" и "Виаджо ер". През миналата година от и за България са превозени 4 млн. пътници, като от тях 2.6 млн. са от чартъри, припомниха от асоциацията.

в-к Монитор

Видяна общо: 134 рейтинг: 0.03





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.