Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

Азиатска група готова да инвестира ?200 млн. в градски дизайн в София

Дата: 05.04.2005

Спирки с модерен дизайн, снабдени с информационни табла, микробиологични тоалетни, павилиони за вестници, точки за интернет, телефони и устройства за покупка на билети и карти, както и будки за охрана, предлага да постави в София "Юнайтед Ейджънт Холдинг" от Хонконг.

Концепцията за обновяване на стоянките на градския транспорт бе представена от азиатската група и партньорът й у нас "Загора Холдинг" на среща със Столичния общински съвет и общинската администрация. В съдружие двете компании искат да участват в конкурса за концесия за подмяна и стопанисване на автобусните спирки средата към тях.

Чуждестранният партньор е готов да инвестира между 150 и 200 млн. евро в проекта, обяви по време на срещата в Столична община съсобственикът в "Юнайтед Ейджънт Холдинг" Атилла Башуглу. "Загора Холдинг" разполага с производствените мощности и с опита да произвежда голяма част от изделията. Много бързо могат да бъдат обучени и хора за монтажа. Напълно реално е в София на ден да бъдат монтирани около 40 автобусни спирки.

София много бързо може да промени облика си и да заприлича на модерните световни центрове - поне по отношение на съоръженията, съпътстващи градския транспорт, обясниха кандидатите.

Те запознаха обстойно съветниците с концепцията "Кюмбет" за бързо обновяване на съоръжения от градския дизайн. Тя включва 15 различни типови серии на автобусни спирки. Това позволява да се изберат различни решения и отделните квартали да имат собствен облик, обясни ръководителят на проекта Румен Радев.

Съоръженията са изключително компактни и мобилни. Състоят се от отделни секции, които се разгъват лесно. Монтират се без изкопни работи и без заварки. Изработени са от високотехнологични материали и са устойчиви на удари и дори на взрив. Издържат на слънце, висока температура и влага.

Практично модулите за телефони са разположени на гърба на автобусните спирки. Те са пригодени за ползване и от хора с физически увреждания и деца, като самият апарат се движи по вертикала. Терминали за достъп до интернет могат да бъдат изнесени и на второ ниво. Цялата електроника за съоръженията също се доставя и внедрява от инвеститорите, които предлагат да поемат дейността на концесия. "Юнайтед Ейджънт Холдинг" има поделение, което произвежда и смартфони. Устройствата позволяват връзка с интернет, електронни разплащания и устройства за покупка на пътнически карти и билети, като плащането е с дебитни карти.

До спирките е удачно да се поставят и биологични тоалетни. Те са с мивки, но не използват течаща вода. Единственото нещо което е нужно, за да работят е електричество - 10 киловатчаса на ден. Тоалетните са проектирани да приемат по един човек на всяка минута и половина.

Модулите ще бъдат доставени, монтирани и поддържани без общината да плаща. Тя може да получава и концесионна такса. Инвестицията ще се връща от приходи от правата за ползване и преотдаване на рекламната площ, обясниха от хонконгския холдинг.

"Юнайтед Ейджънт Холдинг" - Хонконг е едно от най-големите дружества в световен мащаб, занимаващи се с дизайн, проектиране, изработване и поддръжка на елементи от сферата на градския дизайн. До момента е изпълнил мащабни проекти в Шанхай, Хонконг, Истанбул, Анкара. Работи и по проекти в Гърция, Румъния и Македония. Според двете дружества България може да стане център за производство на съоръженията за района на Балканите и Европа.

От "Загора Холдинг" предлагат да монтират в София и шумоизолиращи конструкции, които намаляват грохота от автомобилите до 60%. Чрез тях се предотвратява и възможността за пресичане на бързите платна от пешеходци или животни, и така рязко намаляват и пътните инциденти.

Всичко това създава респект и много бързо българинът може да изгради културата да цени и пази устройствата. В условията на концесията ще попада и задължението за подмяна на всеки повреден елемент.

Какво получава концесионерът срещу това - единствено правото да преотстъпва рекламната площ върху съоръженията. Предлага се рекламните пана да бъдат изнесени на нивото на човешкия ръст и така да бъдат по-малко агресивни от сегашните билбордове. Преценката е, че концесионната дейност в София би била рентабилна и чрез реклама могат да се генерират приходи от стотици милиони левове.

Телефонните кабини ще са пригодни за инвалиди и малки деца, тъй като апаратите ще могат да се местят по вертикал.

Идеята за подмяна и освежаване на спирките на градския транспорт в София стана особено актуална през последните няколко месеца, когато бяха проведени и срещи с кандидатите по проекта. Преди месец своя презентация направи и немската фирма "Вал", която представи свой дизайн. Ако процедурата по отдаване на спирките на концесия стартира навреме, още до края на годината центърът на София може да бъде с нов облик.

в-к Монитор

Видяна общо: 179 рейтинг: 0.04





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.

 
главна | търсене | новини | за нас | реклама | за членове
Journey.bg | Новини | Азиатска група готова да инвестира ?200 млн. в градски дизайн в София
© 2000-2020 Journey.bg. Всички права запазени.