Journey.bg - Българският туристически портал
Русская версия English version
Новини от бранша
Търсене


ПИШЕТЕ НИ !!!

За по-качествени туристически услуги
Редакцията не публикува само новини, които не са ни изпратени
Абонамент

Държава: 

PepsiCo изпревари Coca-Cola по пазарна капитализация

Дата: 17.12.2005

в-к Файненшъл Таймс


PepsiCo задмина Coca-Cola по пазарна капитализация за първи път от 112 години насам след ожесточена конкуренция. Събитието очертава различията в бъдещето на двата гиганта след като PepsiCo стана любимата напитка на Уол Стрийт измествайки Coca-Cola, посочва изданието.

Акциите на PepsiCo нараснаха с 14 на сто през тази година, изтласквайки пазарната стойност на компанията до рекордните 98.4 млрд. долара. Същевременно Coca-Cola отчете спад с 1.2 на сто достигайки 97.9 млрд. долара.

Добрите резултати на PepsiCo се дължат на успешната диверсификация ориентирана към здравословни продукти, заменяйки тези със съдържанието на захар. В допълнение на това PepsiCo произвежда също спортната напитка Gatorade, соковете Tropicana, бутилираната вода Aquafina и някои нискокалорични храни. Според данните на компанията повече от половината от общите продажби на групата са от хранителните продукта, а само 20 на сто са от безалкохолни напитки.

За сравнение Соса-Соlа все още разчита предимно на продажбите на безалкохолно, което съставлява повече от 80 на сто от общите приходи. Компанията се опитва да следва примера на Pepsi развивайки други марки напитки като соковете Minute Maid, спортната напитка Powerade и водата Dasani. Негазираните напитки на Соса-Соlа обаче остават далеч зад тези на конкурента PepsiCo по пазарен дял.

Състоянието на Соса-Соlа се подобри след като през миналата година Невил Айсдел бе назначен за изпълнителен директор на компанията. От тогава гигантът бележи ръст на новоразвиващите се пазари, но същевременно продажбите на традиционните пазари като САЩ, Германия и Великобритания спадат.

Само за първите шест месеца на годината компанията отчете ръст от 20% в продажбите си в Китай, с което надмина регистрирания ръст от 16% в страната за цялата 2004 г.

През миналата седмица Coca-Cola представи серия от нови напитки, сред които и безалкохолно с вкус на кафе. Новата напитка- Coca Blak e ответен удар на базираната в Атланта компания срещу вечния й конкурент PepsiCo, който наскоро пусна в същия сегмент продукта Pepsi Max Capuccino.

Проблемите за Coca-Cola започнаха през 1997 г., когато най- успешният й мениджър Роберто Гоизуета внезапно почина. Неговите наследници Дъглас Айвстър и Дъглас Дафт не можаха да продължат успешната политика и затова ветеранът Невил Айсдел, пенсиониран миналата година, бе повикан на шефския пост.

През последните пет години продажбите на PepsiCo бележат ръст от 7.8%, докато тези на Coca-Cola само с 2.4 %. Само преди десет години пазарната капитализация на Coca-Cola беше 133 млрд. долара- двойно повече в сравнение с тази на PepsiCo- 59 млрд. долара, сочат данните на Блумбърг.

Видяна общо: 432 рейтинг: 0.11





Journey.bg предоставя информацията от Вашите материали възможно най-точно, но не поема отговорност за причинени вреди или неудобства при ползването й. Препоръчваме преди да предприемете пътуване да потвърдите със съответните институции важната информация като: визов режим, застраховки, здраве и безопасност, митници, транспорт и пр.