24 пътни отсечки са разпределени в 14 лота в 6 района за планиране. Средно по 9 компании подадоха оферти на един лот. Най-голямата поръчка за близо 25 млн. лв. за ремонт в ямболска област предизвика най-голям интерес – 13 кандидати. Най-малко – само 3 компании наддаваха за ремонта на пътя от Добрич – Генерал Тошево – Кардам – границата с Румъния. Това беше и лотът с най-ниска цена – малко над 6 млн. лв. Първият етап от отварянето на офертите за избор на строител беше през второта половина на април. В момента текат процедурите за избор на строителен надзор.
След две почти нулеви години откъм поръчки за основен ремонт и ново строителство очаквано интересът към търговете е голям. Допълнителна причина е и европейското финансиране, което се смята за сигурно за разлика от дългото чакане на средствата за свършена работа от бюджета. Освен познатите компании от пътния бранш в търговете се включиха и фирми, които до 2009 г. работеха основно във високото строителство.
Сред тях са Галчев груп, Балканстрой и др. Двете компании участват и във втората процедура за избор на строител на магистрала Тракия от Нова Загора до Ямбол. Както на търга за Тракия, така и на тези по оперативната програма Балканстрой участва заедно с испанската СИЕС, докато Галчев влиза в съдружие с други пътни компании в зависимост от региона на поръчката.
"Заради липсата на работа през последните години прави впечатление участието и на големи фирми за малки обекти", коментира Юлиян Инджов, изпълнителен директор на ИСА 2000, която също участва в търговете. Това са предимно чужди компании като гръцката Актор и австрийските Алпине и Щрабаг, които участват и в търга за Тракия. Друг чужд кандидат, но не от техния ранг по обороти, е гръцката Филипос от Кавала.
Станалата популярна със случая Батко, компания Биндер играе самостоятелно за най-скъпия лот.