Вчера водещите германски авиокомпании подновиха критиките си за начина, по който се вземат решенията за затваряне на небето заради вулканичната пепел от Исландия.
В неделя, след решение на службата DFS, за няколко часа не работеха ключови летища в Южна Германия, включително Мюнхен и Щутгарт. Забраната бе наложена отново заради компютърна симулация на лондонския център за вулканична пепел (VAAC).
Луфтханза и Еър Берлин - двете най-големи авиокомпании в страната, заявиха в понеделник, че няма логика заради прогноза от Лондон да се затваря небето в Южна Германия и Северна Италия, докато в същото време Швейцария решава да го държи отворено, след като е направила собствени измервания.
Настояваме за конкретни мерки, защото няма документално събрани данни, заявиха говорители на двете компании.
Вчера, заради облака вулканична пепел над Европа, бяха извършени 500 полета по-малко. Отново са засегнати части от Португалия и Испания. Тук бяха забранени за трафик до 21 часа българско време две нива за прелитане - на 6000 и на 10 600 метра.
Луфтханза продължава да подготвя с други превозвачи, обединени в Асоциацията на европейските авиокомпании (АЕА), колективен иск за обезщетения заради априлската въздушна блокада, довела до отмяната на близо 100 000 полета.
В рамките на близо седмица бяха нанесени щети за 1.7 млрд. долара на авиоиндустрията. Големият германски превозвач днес ще обяви данните си за април, но вече е известно, че предварителните оценки сочат щети от почти 200 млн. евро.
Юроконтрол